F.A.Q.

Wij weten dat de aankoop van een zwembadafdekking veel vragen oproept. Daarom hebben wij hier de antwoorden op de meest gestelde vragen over de Coverseal, de installatie, het onderhoud en nog veel meer voor u samengebracht.

U vindt ze hieronder, gesorteerd per thema of toegankelijk via de snelle zoekfunctie.

Algemene informatie

Verwijder en herinstalleer de app: Klik direct op de QR-code op pagina 4 of zoek “Coverseal” in uw store. Als u de app de eerste keer opent, moet u instemmen met de Bluetooth-verbinding. De afdekking kan maar met één telefoon per keer worden verbonden.
Maak verbinding in de buurt van de afdekking: Als er een update beschikbaar is, begeleidt de app u hierbij stap voor stap. Volg de instructies op het scherm. Het kan dat u de voedingskabels moet uittrekken en vervolgens opnieuw insteken.
Raadpleeg de bijgeleverde video indien nodig.
Als de stap “firmware installeren” of “controle van de afdekking” langer dan 2 minuten blijft hangen: volg dan deze stappen:
1. Sluit de app helemaal
2. Trek vervolgens de twee zwarte voedingskabels uit
3. Wacht 5 seconden
4. Steek de kabels opnieuw in en controleer of ze goed vast zitten
5. Herstart de app en herhaal stap 2
De fase “controle van de afdekking” mag niet meer verschijnen: dat is normaal, dat betekent dat de kaart correct is herstart.
Als de update altijd mislukt of als het probleem zich blijft voordoen, moet u contact opnemen met onze technische dienst.

 

1. Controleer de stroomvoorziening: open het luik opzij en controleer of de (zwarte) voedingskabels stevig vast zitten: in het zonnepaneel (onderste kabel) en in de batterij (bovenste kabel). Als de afdekking onvindbaar blijft in de app of als ze niet beweegt, ga dan naar de volgende stap.
2. Installeer de app opnieuw: installeer de app opnieuw: verwijder hem van het apparaat en installeer hem opnieuw. Als u de app de eerste keer opent, mag u niet vergeten in te stemmen met de Bluetooth-verbinding. Zorg ervoor dat er slechts één telefoon is verbonden met de afdekking en maak vervolgens verbinding in de buurt van de afdekking. Het is mogelijk dat uw afdekking een update vraagt. In dat geval verschijnt er een banner direct in de app. Het
kan ook dat u de kaart moet herstarten; trek hiervoor de voedingskabels van de afdekking uit en steek ze opnieuw in.
Raadpleeg de bijgevoegde video.
3. Test zonder zonne-energie: trek de kabel van het zonnepaneel (onderste zwarte kabel) uit. Probeer vervolgens met de bedrade bediening of de Open/Close-knoppen: als de zoemer stil blijft, ligt het probleem ongetwijfeld bij de zekering (zie stap 4). Als de zoemer weerklinkt, maar de afdekking niet beweegt of schokt, ligt het probleem ongetwijfeld bij de batterij.
4. De zekering vervangen:
Versie 1 zekering: trek de twee zwarte kabels uit, open de elektriciteitskast met een kleine schroevendraaier en vervang de zekering door de bijgeleverde 20A (in de doos). Steek de kabels in, test de afdekking op 1 m met de knoppen of de bedrade bediening, en sluit vervolgens opnieuw aan via de app als alles functioneert. Steek de kabels opnieuw in en test.
Versie 2 zekeringen: open het luik opzij en trek de twee zwarte voedingskabels uit. Controleer eerst de zekering van de batterij (onderaan) en vervang deze indien beschadigd. Steek de kabels opnieuw in en test. Als het probleem zich blijft voordoen, controleer dan de zekering van de motor (bovenaan), vervang deze indien nodig, en steek vervolgens de kabels opnieuw in en herstart de app.
Als het probleem zich na deze stappen blijft voordoen, neem dan contact op met uw installateur.

Praktische vragen

Categorie: Praktische vragen

Ongeacht het model kan uw zwembadafdekking altijd handmatig worden geopend of gesloten. Zelfs als de batterijen leeg zijn, is er altijd een oplossing! Gebruik de manuele bediening echter alleen bij een stroompanne en niet om uw afdekking los te maken.

1. Verwijder de twee luiken (één aan elke kant van de bekleding). Voor modules zonder hydraulische cilinders: ga direct naar punt 3.
2. Hef de bekleding aan elke kant op tot u een klik hoort.
3. Identificeer de rode motorkabel en koppel hem los.
4. Identificeer de flens voor de manuele bediening en steek hierin het bij de installatie geleverde verlengstuk.
5. Steek de ratelsleutel op het uiteinde van het verlengstuk, en zet het wieltje in de gewenste stand (openen/sluiten).

U kunt het systeem nu bedienen om de afdekking te openen of sluiten. Ga omgekeerd te werk (van stap 5 naar 1) om de afdekking te sluiten. Om de bekleding weer naar beneden te brengen (alleen bij modellen met cilinders), bedient u de twee hendels aan de binnenkant die de bekleding lichtjes optillen voordat u haar weer naar beneden brengt.

Categorie: Praktische vragen

Voor het membraan

Wij raden aan om het membraan minstens twee keer per jaar te reinigen, afhankelijk van de omgeving van uw zwembad (aanwezigheid van bomen, zand, stof, stedelijke vervuiling, enz.).
Een grondige reiniging is essentieel vóór de eerste opening en het opnieuw in gebruik nemen van het zwembad.

De afdekking moet volledig gesloten en vergrendeld zijn voordat u met het onderhoud begint.
Gebruik een zachte borstel en een huishoudelijke hogedrukreiniger met lage druk (maximaal 80 bar), samen met een pH-neutraal reinigingsmiddel.

Voor de bekleding

De bekledingen in verzinkt staal of aluminium zijn poedergecoat. Reinig deze met een microvezeldoek, schoon water en eventueel een milde, pH-neutrale zeep.

Voor afwerkingen met metaal- of spiegeleffect wordt een maandelijkse reiniging aanbevolen :

  • Verwijder onzuiverheden van boven naar beneden met een zachte waterstraal op lage druk.

  • Breng een mild, alcohol- en ammoniakvrij reinigingsmiddel aan met een pluisvrije microvezeldoek, in rechte bewegingen (vermijd cirkelvormige bewegingen die sporen kunnen achterlaten).

  • Spoel af met schoon water en droog onmiddellijk met een zachte doek om de glans van het oppervlak te behouden.

Essentieel technisch onderhoud

Een regelmatige reiniging van de rails en de vergrendelingsmechanismen onder de bekleding draagt bij aan een langere levensduur van de afdekking.

Verwijder eerst vuil (zand, bladeren, takken, aarde, enz.) met een stofzuiger of blazer.
Spoel vervolgens met schoon water, maar zorg ervoor dat vuil zich niet ophoopt aan het einde van de rails.

Om de binnenkant van de rails te reinigen, tilt u de riem (zwarte band) op terwijl de afdekking opgerold is (zwembad open).
U kunt hiervoor een hogedrukreiniger gebruiken. Plaats de riem daarna weer correct terug zodra het schoonmaken is voltooid.

Voor automatische modellen

Een regelmatig onderhoud van de zonnepanelen helpt om de prestaties en levensduur van de batterijen te optimaliseren. Maak ze eenvoudig schoon met een microvezeldoek en schoon water, zonder chemische of agressieve reinigingsmiddelen.

Verwijder en herinstalleer de app: Klik direct op de QR-code op pagina 4 of zoek “Coverseal” in uw store. Als u de app de eerste keer opent, moet u instemmen met de Bluetooth-verbinding. De afdekking kan maar met één telefoon per keer worden verbonden.
Maak verbinding in de buurt van de afdekking: Als er een update beschikbaar is, begeleidt de app u hierbij stap voor stap. Volg de instructies op het scherm. Het kan dat u de voedingskabels moet uittrekken en vervolgens opnieuw insteken.
Raadpleeg de bijgeleverde video indien nodig.
Als de stap “firmware installeren” of “controle van de afdekking” langer dan 2 minuten blijft hangen: volg dan deze stappen:
1. Sluit de app helemaal
2. Trek vervolgens de twee zwarte voedingskabels uit
3. Wacht 5 seconden
4. Steek de kabels opnieuw in en controleer of ze goed vast zitten
5. Herstart de app en herhaal stap 2
De fase “controle van de afdekking” mag niet meer verschijnen: dat is normaal, dat betekent dat de kaart correct is herstart.
Als de update altijd mislukt of als het probleem zich blijft voordoen, moet u contact opnemen met onze technische dienst.

 

Categorie: Praktische vragen
Download de Coverseal-app: Klik direct op de QR-code op pagina 4 of zoek “Coverseal” in uw store.
  • U hebt al een account:
Controleer of uw telefoon verbonden is met het internet. Log in met uw gebruikersnaam (e-mailadres gebruikt bij installatie) en wachtwoord. Als u uw wachtwoord bent vergeten, kunt u dit resetten met de knop “Wachtwoord vergeten”. U ontvangt dan een e-mail met een 6-cijferige code (wacht zeker 1 minuut). Ontvangt u geen e-mail: controleer uw spamfolder of ga na of het adres correct is. Neem contact met ons op als u dan nog steeds niet ontvangt!
Voer uw 6-cijferige code in. Als het bericht “Token has expired” verschijnt, hebt u misschien te vroeg een nieuwe code aangevraagd. Als dat niet het geval is, wacht dan 2
minuten, verwijder alle e-mails van noreply@coverseal.com, vraag opnieuw een nieuwe code aan en neem contact met ons op als het probleem zich blijft voordoen.
Zodra u de code hebt ontvangen, moet u een nieuw wachtwoord invoeren (minimaal 8 tekens, waarvan 1 cijfer en 1 speciaal teken).
  • U hebt nog geen account:
Uw telefoon moet verbonden zijn met het internet. U moet uitgenodigd zijn door een installateur of de eigenaar van de afdekking. Als u een gast bent, neem dan contact op met de eigenaar. Als u de eigenaar bent, neem dan contact op met uw installateur.
De eigenaar controleren of het gebruikte e-mailadres correct is via: details afdekking > gebruikers
1. Controleer de stroomvoorziening: open het luik opzij en controleer of de (zwarte) voedingskabels stevig vast zitten: in het zonnepaneel (onderste kabel) en in de batterij (bovenste kabel). Als de afdekking onvindbaar blijft in de app of als ze niet beweegt, ga dan naar de volgende stap.
2. Installeer de app opnieuw: installeer de app opnieuw: verwijder hem van het apparaat en installeer hem opnieuw. Als u de app de eerste keer opent, mag u niet vergeten in te stemmen met de Bluetooth-verbinding. Zorg ervoor dat er slechts één telefoon is verbonden met de afdekking en maak vervolgens verbinding in de buurt van de afdekking. Het is mogelijk dat uw afdekking een update vraagt. In dat geval verschijnt er een banner direct in de app. Het
kan ook dat u de kaart moet herstarten; trek hiervoor de voedingskabels van de afdekking uit en steek ze opnieuw in.
Raadpleeg de bijgevoegde video.
3. Test zonder zonne-energie: trek de kabel van het zonnepaneel (onderste zwarte kabel) uit. Probeer vervolgens met de bedrade bediening of de Open/Close-knoppen: als de zoemer stil blijft, ligt het probleem ongetwijfeld bij de zekering (zie stap 4). Als de zoemer weerklinkt, maar de afdekking niet beweegt of schokt, ligt het probleem ongetwijfeld bij de batterij.
4. De zekering vervangen:
Versie 1 zekering: trek de twee zwarte kabels uit, open de elektriciteitskast met een kleine schroevendraaier en vervang de zekering door de bijgeleverde 20A (in de doos). Steek de kabels in, test de afdekking op 1 m met de knoppen of de bedrade bediening, en sluit vervolgens opnieuw aan via de app als alles functioneert. Steek de kabels opnieuw in en test.
Versie 2 zekeringen: open het luik opzij en trek de twee zwarte voedingskabels uit. Controleer eerst de zekering van de batterij (onderaan) en vervang deze indien beschadigd. Steek de kabels opnieuw in en test. Als het probleem zich blijft voordoen, controleer dan de zekering van de motor (bovenaan), vervang deze indien nodig, en steek vervolgens de kabels opnieuw in en herstart de app.
Als het probleem zich na deze stappen blijft voordoen, neem dan contact op met uw installateur.
Categorie: Praktische vragen
Ja. Het materiaal dat voor de vervaardiging wordt gebruikt, wordt al vele jaren in de bouw toegepast, met name voor de realisatie van grote constructies zoals expohallen. Het wordt geleverd door Serge Ferrari, wereldleider op dit gebied, en voldoet aan de strengste normen, met name NF P90-308 (december 2013).
Het gaat om een voorgespannen membraan dat met meerdere lagen polymeer is gecoat, meerdere ton kan dragen en na vervorming zijn oorspronkelijke vorm weer terugkrijgt. Het is dus een oplossing die veiligheid en gemoedsrust garandeert voor het hele gezin.
Categorie: Praktische vragen
Ja, dat is belangrijk en zelfs verplicht volgens de norm AFNOR NF P90-308.
Zo wordt de veiligheid van uw dierbaren en de goede staat van de afdekking gegarandeerd, aangezien direct wordt gedetecteerd of er iemand in het zwembad ligt of of er eventuele obstakels op het membraan liggen (takken, doekjes, ballen enz.).
Categorie: Praktische vragen

Nee. Herhaalde schokken of overmatige druk kunnen leiden tot vervorming van de bekleding of mechanische schade. Dergelijke schade valt niet onder de garantie.

Categorie: Praktische vragen

Ja, op de nieuwste versies van het automatische model is het nu mogelijk om uw Coverseal met een smartphone te bedienen, waarbij u om veiligheidsredenen tijdens het gebruik direct zicht op de afdekking behoudt. Met de speciale app kunt u ook technische parameters raadplegen, zoals:

– de laadstatus van de batterijen,
– het aantal uitgevoerde openings-/sluitingscycli,
– de historiek en de details van de alarmen in geval van een storing.

Voor eerdere versies is een upgrade mogelijk om de controle van het openen en sluiten via uw smartphone te activeren. Wij raden u aan rechtstreeks contact op te nemen met uw partner voor meer informatie.

Categorie: Praktische vragen

Ja, als u de intensiteit van de waterstraal vermindert en een pH-neutrale zeep gebruikt. Er moet bijzondere aandacht worden besteed aan de rails, die regelmatig moeten worden gereinigd om de prestaties en levensduur van uw afdekking te garanderen. Voor het onderhoud raden wij aan een microvezeldoek te gebruiken om het uiterlijk en de duurzaamheid te behouden.

Categorie: Praktische vragen
Het is niet nodig om op het membraan te lopen om het te reinigen: een lagedrukreiniger (ingesteld op matig vermogen) of een telescopische steel is ruim voldoende. U kunt er echter zonder enig risico op lopen op blote voeten of met schoenen met platte zolen. Ter herinnering: de Coverseal biedt doeltreffende bescherming bij een val, maar is niet ontworpen om op te spelen.
Categorie: Praktische vragen

Het membraan dat de fotosynthese sterk beperkt en voorkomt dat bladeren in uw vijver vallen, zou u moeten vrijstellen van schokbehandelingen om het water van uw zwembad te zuiveren. In uitzonderlijke omstandigheden kan dit soort behandeling echter worden overwogen. Het wordt echter sterk aanbevolen om de Coverseal 24 tot 48 uur open te houden om een te hoge concentratie van chemicaliën te voorkomen omdat die het membraan kunnen aantasten.

Categorie: Praktische vragen
Onze afdekkingen vereisen geen specifiek technisch onderhoud. Het wordt echter sterk aanbevolen om de rails en het mechanisme regelmatig schoon te maken om de ophoping van zand, aarde, bladeren, takken of ander vuil te verwijderen aangezien deze de goede werking en levensduur van de afdekking kunnen aantasten. Daarnaast dient u de regels in de gebruikshandleiding na te leven, zoals het handhaven van het juiste waterpeil in uw vijver, om de veiligheid van de afdekking te waarborgen.
Categorie: Praktische vragen

Bij Automatische modellen van vorige generaties kan met de winterstopschakelaar de ontvanger van de afstandsbediening worden uitgeschakeld om de batterijen te sparen tijdens het laagseizoen, wanneer er minder zonlicht is. Het wordt aanbevolen om deze schakelaar van 1 september tot 1 mei in de OFF-stand te zetten. Anders kunnen de batterijen volledig ontladen raken en moeten ze worden vervangen. Merk op: bij de nieuwste versies van dit model is deze schakelaar niet meer aanwezig, omdat het energiebeheer is geoptimaliseerd.

Categorie: Praktische vragen

Ga als volgt te werk:
– sluit de afdekking volledig
– behoud het waterpeil van uw zwembad volgens de instructies in de gebruikshandleiding;
– maak de zonnepanelen van het automatische model bij hevige sneeuwval vrij om een goede oplading van de batterijen te behouden
– zet de winterstopschakelaar op OFF om de batterijen te sparen (vorige versies van het automatische model)

Dankzij het membraan wordt fotosynthese sterk beperkt: in het voorjaar is er geen noemenswaardig vuil te vinden. Voor een optimaal resultaat blijft het raadzaam om de filtering tijdens de winterperiode slechts enkele uren per dag te laten werken.

Catalogue ouvert présentant des piscines couvertes dans des jardins verdoyants, avec une couverture de piscine grise affichant le logo Coverseal.

Demandez votre catalogue

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

*Verplichte velden.